fjortis? Nej tack!

Alltså, nu så måste jag bara få skriva av mig. Jag blir så sjukt förbannad på alla som går runt och säger att jag är en wannabe fjortis eller en fjortis. Jag, fjortis? Nej nej nej. Ni som kallar mig fjortis, kan inte ha mycket till liv!

Jag blir så sjukt förbannad på alla som kallar mig fjortis, och samma om jag hör att någon kallar nån av mina kompisar för fjortis åsså är dom så långt ifrån fjortis som det bara går?
Vad f*n tänker ni med då om ni kallar mig fjortis? Visst jag är bitchig, jag sminkar mig, jag gillar att dryga med folk då och då, men bara för det så är jag fjortis?

Nej absolut inte! Nu när jag ändå tar upp det här om att bli kallad fjortis och vad det är, så för er som inte vet vad en fjortis är, så ska jag berätta det för er!

Fjortis är INTE en ålder, utan det är ett beteende. Fjortisar har en tendens att komma i fel umgänge och börjar därför röka, och samt dricka mycket. Och eftersom att de sen blir så fula utseendemässigt av all rökning så lägger alla tjejer som är fjortisar (honfjortisarna) på lager på lager med billigt "smink".

Även om det tillhör ovanligheterna att alla killar som oxå är fjortisar (hanfjortisarna) sminkar sig, dt blir ständigt populärare för dom. Något som verkar otroligt inne bland fjortisar är den så kallade "fjortisranden" under hakan som uppkommer när dem inte sprider ut foundation ordentligt.
Ofta bär fjortisarna orangefärgad eller bajsbrun foundation i ansiktet, och detta gör så att de blir kritvita på halsen och resten av kroppen. Dessutom använder dessa djurliknande varelser tubvis av idominsalva eller 15 lager foundation på sina trutläppar för att de tycker att ett ankliknande ansikte är det vackraste som finns.
Numera är det också populärt bland detta släkte att smeta på sig svarta ränder i ansiktet. Ingen är förstås säker på vad fjortisarna menar med detta.

Tjejerna (Honfjortisarna) har enorma problem med smink, som så väl beskrevs i den övre texten. Deras hobby är att sminka sig och att bränna sönder sitt hår med någon slags billig plattång från Ullared.
Både honor och hanar gillar att sticka sin tunga i andras munnar och slabba lite. Många honfjortisar behöver extrahjälp i skolan för att de har supit sönder deras minimala hjärna; detta kan hända redan vid 12 års ålder. Har en tendens till att verka störd, detta går inte att göra något åt.
Har dåligt och extremt lågt självförtoende (dock minskar inte egot med det, tyvärr). Honfjortisar har gärna magtröjor och svälter sig själva smala men säger ändå att de är feta för de vet inte hur en normal kvinnokropp ska se ut. De har även kort-korta-kjolar eller shorts på sig och om de skulle ha strumpbyxor så skulle det vara sönderslitna strumpbyxor som det finns lika många hål i som i deras hjärnor. De kan även ha slafsiga mjukisbyxor på sig samt string - en sann fjhortis fulicushona bär alltid string.

På senare tid har killarna (hanfjortisarna) utvecklats snabbt och dem känner man lättast igen på sina spikraka, gelé-indränkta frisyrer, hängande byxor och deras ständiga posande framför honfjortisarna. Ett annat sätt att känna igen dessa varelser är hårsnoddar runt byxorna, vilket ska föreställa "snyggt". Hanfjortisar har en tendens att aldrig vänta på sin tur utan att dem ska alltid avbryta en vad man än säger. Och hanfjortissläktet säger i princip aldrig någonting vettigt; det enda de får ur sig är ett drygt, kaxigt läte som ska föreställa en kommentar. Det går inte att föra ett seriöst samtal med dessa varelser; detta är vetenskapligt bevisat.
Hanfjortisarna har även en tendens att verka helt social okompetent, men oroa er inte - det är bara en yta. För på fredagkvällarna står de vid en busshållplats och skriker åt sin "flickvän" (även honan är extremt ofta fjortis): HON ÄR SÅ JÄVLA SNYGG!. Hanfjortisen är uppenbart påverkad av det ena och det andra. Hanfjortisar tycker inte om intelligenta tjejer eller tjejer som inte har minikläder. De brukar ofta kommentera sexistiska saker till dem.




Så nu om ni påstår att jag är en fjortis, kan ni antingen inte se nånting, eller så är ni bara psykiskt dum i huvudet. Vi får höras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0