skolDM



Tjaah! Nu är det klart med alla matcher åde för iår, eller det var det redan tidigare men ändå. Vi förlorade båda matcherna men vi spelade bra. Andra matchen så blev josse skadad. Hon flög in i väggen och bröt handleden, den var vriden åt fel håll, usch!
Jag följde med henne till akuten för att hon ville det. Sen när hon skulle upp till röntgen så for jag och Gunnar tillbaka till sporthallen eftersom att josses pappa kom.

När jag kom tillbaka till hallen, så förstod jag ju att vi fölorat. Men när jag gick in i omklädningsrummet så kom jag in till ett rum fyllt med gråtande tjejer, och då börja jag oxå gråta.
Många fråga ju hur det var med josse, dt ända jag kunde säga var att hon typ hade ont i handen, och typ var i chocktillstånd eftersom att hennes hand var sne och typ dt.

Alla tycker synd om josse, för nu är ju resten av basket säsongen över för henne, nu DM nästa helg, sen Vårdunken i östersund och Bravo cupen i stockholm som ska spelas med stadslaget. Jag är dock inte med i stadslaget men ändå!

Bergskolans tjejer som spelade nu under skolDM var faktiskt inte speciellt bra! Dom spelade inte basket, det var faktiskt värre än rugby (stavning?) och domaren vi hade, hon kan ju inte ha vetat speciellt mycke om basket, för hon blåste aldrig på foul, möjligtvis typ 2 ggr under 7 x 4 min, och dt var minst 100 fouls till, dock inte bara på dom, på oss oxå, men dom foula mest !

Det var slag hit och dit, och en putt i ryggen eller från sidan då och då, det är ju lagomt mysigt! Jag var väl inte speciellt snäll där en gång med en tjej, men hon armbåga mig minst 10 ggr i ryggen och 1 gång i magen, så då när jag dribblat bollen och sen tagit upp den försökte hon ta den av mig, då tröck jag ut mina armbågar och börja vifta med dom, hon fick ett löst slag i magen och backa på en gång och sa : "Men herregud asså, ta dt lungt vaah?! herreguud vilken biitch."

Okej det var fel av mig, men vaf*n jag har ju hur j*vla ont i ryggen som helst nu pga den där lilla bitchen! jag går ju i basket, och jag vet ju att man inte får spela sådär osportsligt som jag gjorde och absolut inte som dom gjorde, men jag fick så ont och blev så förbannad så jag var ba tvungen att ge igen!

Jag hörde oxå av Emma att hon aldrig har spelat så brutalt i hela sitt liv. Så då fatta jag att jag inte var den ända som spelat osportsligt.
Men det är faktiskt svårt att spela ren fin basket mot några som spelar så brutalt och osportsligt som dom gjorde. Det går inte, man förlorar bara, i vilket fall vad vi iallafall gjorde, men ändå.

Jaja nog pratat om basket. Nu har jag fått veta om jag ska få spela med 96orna eller 95orna i DM, och jag förstord att jag skulle få spela med 95orna. Dels pga att jag varit borta så länge, pga ryggen, foten och knäet. Och bara därför har jag inte kunnat ge järnet.
Men men nya hårda tag nästa år ! För det har jag redan för 2 månader ställt in mig på att nästa år ska jag komma med i DM !




Nu ska gå och kolla på två och en halv män, vi får höras, sorry för alla bildlösa inlägg, jag vet att det är tråkigt att läsa utan bilder, men ni får stå ut med det liite längre, vi hörs ha det bra!♥



Kommentarer
Postat av: JOSEFINE - en kreativ fotoblogg

Sv: tack gmn för ditt stöd och för att du följde mig till akuten, det betydde massor <3

2010-04-16 @ 17:48:24
URL: http://jwestmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0