Dag 5 - Vad är kärlek?


Kärlek är nästan omöjligt att beskriva. Känslan och upplevelsen är olika för olika personer och kan variera från gång till gång som man blir kär.

Det finns många slags kärlek. Föremålet för ens kärlek behöver inte vara en annan person, man kan älska en hund eller katt eller något annat djur Precis lika mycket som en människa. Många älskar även sina föräldrar och syskon väldigt mycket. För många innebär kärlek det man känner för en annan person.
För mig så är kärlek en mycket stark känsla. När jag är kär så pirrar det i hela kroppen bara av att jag tänker på personen. Men kärlek är inte bara kramar, choklad och pirr i ditt hjärta. Kärlek är även svek, sorg och smärta. Jag vet inte hur jag ska beskriva vad kärlek är för mig. För det är ju olika för alla. Men kärlek för mig är när man älskar en person otroligt mycket och vill ha den i sin närhet. Kärleken är också väldigt viktig för mig, och det är den säkert för alla.
Kärlek är något som man längtar efter. Kärlek är helt enkelt något helt underbart som man förhoppningsvis älskar!

Wikipedia: Kärlek är en känsla som präglas av en stark ömhet och tillgivenhet. Kärleken kan vara riktad mot abstrakta ting som konst eller nationen, mot mer allmänna konkreta ting som naturen eller Kyrkan, eller till mer specifika konkreta objekt som ens hem, ens husdjur eller en nära medmänniska, inklusive den egna personen. Kärlek i dess olika varianter är ett ofta återkommande tema inom litteratur, film och sång.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Felicia du säger ganska ofta att du ska börja blogga "på riktigt" igen men det blir oftast bara att du bloggar typ 5 inlägg i rad sen blire pause i typ 1-2 veckor..

2012-02-26 @ 23:34:01
Postat av: Anonym

Why you not make more 30 dagar thingy?!?

2012-03-11 @ 11:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0